guatemala

18 juli 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Guatemala

Met zijn 4en aangekomen in antigua. Een koloniale stad. Prachtige gebouwen. En goed onderhouden. Maar goed wat ziet mijn oog; burger king, macdondals, subway etc.
Eerst maar eens wat eten. Hadden we nog niet gedaan en was ondertussen al 5 uur. Na eten opzoek naar hsotel voor 4 personen. Dat blijkt toch wat moeilijker. 6 hostels gehad. 3 waren gesloten, 1 aan het verbouwen en de anderen zaten vol. Uiteindelijk besloten dat er een. Ging rondrennen en de rest bij de tassen bleef. Ik bleef bij de tassen ergens in donker in straat. Vervolgens breekt er naast ons een vechtpartij uit tussen twee. Meer een achtervolging tussen de auto's en pogingen om te slaan. Sta je dan met 8 tassen! Poltie redelijk snel terplaatse, met 3 auto's wel te verstaan. Alles met susser afgelopen.
Uiteindelijk hostel gevonden. Naast hostel super leuke kroeg ontdekt. Alleen maar kaarslicht en gekke dingen. Totaal wat anders dan de gemiddelde gringo kroeg hier. Maar goed ik zit aan mijn parasieten medicatie dus cola voor kayleigh. Na paar drankjes naar bed. Volgende dag vroeg eruit op zoek naar goedkopere hsotel. De volgende dag hebben we inderdaad een goedkoop hostel gevonden. 3 euro per nacht. Nou daar ben ik achter gekomen. Wat een kut bedden. Deze dag rondgelopen en ik wilde graag mountainbiken. Wat bleek tourtje van 1.5 uur door de omgeving bijna 60 dollar. Ik ben en blijf een hollander. Das veel te duur kan ook zelf een fiets huren. De mannen hadden een tour geboekt om de vulkaan te beklimmem. Aangezien ik al 2 vulcanen had gedaan bessloten om niet mee te gaan. In plaats daarvan beetje rond gelopen en opzoek naar nieuw hostel. Bij de pupuseria een nl'errr teggen gekomen ddie ik ook in nicaragua had gespronen. Daar beetje mee rondgehangen. Toen ik eind van de middag naar hostel terug liep ik emily tegen het lijf. Duits meisje dat in het hostel in granada werkte. Zij was samaen met twee andere tijdelijk aan het reizen. Skavond daar mee gegeten en hun de kroeg laten zien. We gingen allemaal dezelfde kant uit dus met zijn allen besloten om samen verder te reizen. Vn alleen reizen was. Ik nu met een groep van 6 mensen. Super gezellig!
Probeer maar eens op de bonnefooi een hostel te krijgen voor 6 ;)
Na antigua was onze volgende stop San Pedro. Stadje aan een prachtig meer. Uiteindelijk super chill. Hostel gevond. Prive kamer met zijn allen delen. Helaas lag onze kamer precies naast de bar waar elkke avond feest was.
Volgende dag stad verkennen en 's avonds dan maar mee in feest gedruis.
Had ik dat maar niet gedaan. Sta ikk bij de wc hoor een een nummer waar op gedanst moet worden. Volle sprint naar de dansvloer. Heb de dansvloer met mijn gezzicht gehaald. Helaas bleven mijn voeten steken achter een houten balk. Vol op mijn smoel. Been kapot.
Volgende dag deed het wel pijn maar was het te doen. op mijn been leken wat schaaf wonden te zitten maar niks ernstig. Dus volgende dag in kano gesprongen en naar overkant van meer gegaan. Chille dag gehad en 's avonds mee gedaan aan een pubquiz. Volgende dag stond paardrijden op de planning. Maar toen ik volgende dag wakker werd was mijn scheenbeen helemaal opgezwollen. Ik kon er niet meer goed op staan. Besloten om in hostel te blijven en de rest ging paardrijden. Ik ben weer naar bed gegaan om dat been rust te geven. Maar naar mate de tijd verstreek begon gigantisch te branden. Tot dat het zo erg was dat iuk er niet meer op kon staan. Dus ik naar buiten gestruikeld. Mensen van hostel hebben een dokter gebeld. Die heeft naar mijn been gekeken en me meegenomen naar zijn praktijjk. Dokter gaf aan dat er bloed tussen bot en vel zat. Dus dat moest er met een drain uitgehaald worden. Een dikke spuit ketamine in mijn kont voor verdoving en toen kon het geprik beginnen. Verschillende naalden ijn mijn scheenbeen ingegaan maar er kwam niet veel bloed uit. Dokter heeft uiteindelijk maar opgegeven en me naar huis gestuurd met pijnstillers. Volgende dag leek het beter te gaan. De zwelling in scheenbeen was minder. Dus wijj besloten om de dag erna verder te gaan naar Samuc Champee. Een van de hoogte punten van guatemala.

1. Louise:
    hai kayleigh
    eindelijk weer een verhaal erg leukgeschreven
    prachtig wat je allemaal doet en ziet
    de val partij minder
    heel veel liefs louise
  2. Andrea:
    Hoi Kay,

Mooi verhaal weer, lekker up-to-date ook! :) krijgen we straks ineens een hele lading? Ik zie er naar uit! X
  3. Jasmijn:
    hahaha, heldin!!!
    Heerlijk verhaal weer en fijn om iets te lezen!!

Doe vooral niet voorzichtig en schrijf een handboek over alle ziekenhuis- dokters ervaringen! Kun je anderen mee helpen ;-) wie weet wat geld verdienen.. haha

Kus!